En el marc MDA (mecàniques dinàmiques i estètiques). Les mecàniques abracen tan les accions com els objectes que formen part del sistema de regles d'un joc.
Werbach pel seu costat, influenciat per la seva relació amb els videojocs, denomina components a aquells objectes del joc sobre els que incideix directament l'acció.
Les conseqüències de les accions les mecàniques que comporten les regles es recolzen en un sistema de components representat per punts, insígnies i nivells (points, badges and levels).
Openbadges que ens permet crear i cuinar una insígnia. És a dir: dissenyar-la en un format d'imatge, incloure la informació rellevant, identificar qui l'emet i qui la rep. La insígnia es pot autoadministrar després de superar un repte o es pot expedir manualment.
A la hora de emitir una insignia es importante definirla correctamente para que tenga el máximo valor tanto para la persona que la va a recibir, tras un proceso formativo, como para quienes la verán como consumidores, por ejemplo un tribunal académico para la concesión de una beca, una administración educativa para la certificación de una competencia o de un curso; por lo tanto es deseable que hagamos un previo y exhaustivo diseño de la insignia.
Fuente: Educa Lab Credenciales alternativas (1ª edición) INTEF
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada