26 de març 2020

GamificacióMOOC El Marc (dinàmiques, motivació i jugadors)

Crear dinàmiques que connectin amb la resposta emocional d'alumnes adults pot resultar tot un repte. Trobar el ressort en el que impacti la motivació per a que retorni en una forma d'aprenentatge pot basar-se en els els mateixos tipus que resultaria en persones joves.

En el cas de la formació de persones instructores en la metodologia de les 10 passes INWA d'aprenentatge de la tècnica diagonal de marxa nòrdica ens trobem alumnes per sobre dels 50 anys amb experiència en el camp de la salut i/o l'activitat física. En aquest DAFO hi trobem un tast a modus de pista que ens obre el marc sobre el que plantejar un projecte de gamificació d'aquest aprenentatge.

M'atreviria avançar que ens trobem davant de tipus de persones jugadores socialitzadores i exploradores. Es troben més a gust amb mecàniques que generin dinàmiques que facilitin compartir experiències passades per fer descobertes comunes i alhora els permetin imaginar escenaris futurs a través de la marxa nòrdica que poden ser construïts individualment o en grup.

(Foto: ressort, Gran Enciclopèdia Catalana)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada